علل خارش شبانه و راه های برخورد با آنها گرداوری شد

علل خارش شبانه و راه های برخورد با آنها

خارش پوست

خارش شبانه یکی از آزاردهنده ترین بیماری های پوستی می باشد. این بیماری همواره در زن و مرد به صورت یکسان بروز پیدا خواهد کرد و معمولا علل مختلفی را شامل می شود. یکی از مهم ترین علل خارش شبانه وجود بیماری های پوستی از نوع کهیر یا بیماری هایی با منشأ انگلی همانند جرب می باشد. تا زمانی که عامل ایجاد کننده این حالت در بدن از بین نرود فرد احساس آسایش و راحتی خود را به دست نخواهد آورد و همواره باید خارش شبانه را تجربه نماید.

در صورتی که علل بروز خارش شبانه عللی همچون کهیر می باشد ، باید در مصرف غذاها و یا بروز حساسیت های خود توجه بیشتری به خرج دهید. معمولا برخی از افراد به دنبال مصرف داروهای جدید ، تحولی در بدن خود احساس خواهند کرد که این تحول اغلب در زمینه ی پوستی آنها تظاهر پیدا می کند و خود را به صورت خارش های شبانه نشان می دهد. تا زمانی که عامل حساسیت از در شما از بین نرود این خارش ها ادامه خواهد داشت. مصرف آنتی هیستامین ها در چنین مواردی بسیار کمک کننده خواهد بود.

موضوع بعدی جرب یا گال می باشد. این عامل به شکل انگلی بسیار فعال در شب به بدن شما حمله خواهد کرد و تنها محل فعالیت آن در بدن بر روی پوست می باشد. معمولا با حضور جرب خارشی همگانی در بین تمام اعضای خانواده پدید می آید ، زیرا عامل در یک خانه وجود دارد و با توجه به تکثیر زودهنگام خود در مدت زمان کوتاه به سایر نواحی منزل هم سرایت خواهد کرد ، در چنین مواردی راه حل از بین بردن ، تنها یک گزینه و آن هم استفاده از لوسیون ها و داروهای تجویز شده توسط پزشک برای از بین بردن جرب می باشد. از مشهور ترین این لوسیون ها می توان به لیندان اشاره کرد که اثری فوق العاده خوب برای رفع این نوع بیماری دارد.