علل و درمان لکه های قهوه ای بر روی پوست گرداوری شد

علل و درمان لکه های قهوه ای بر روی پوست

 

پوست بدن دارای حالت شفاف و بسیار صاف می باشد. برخی از افراد دارای پوست تیره و برخی دیگر دارای پوست با رنگ روشن می باشند. اما در هر صورت وجود یک سری لک هایی غیر طبیعی همانند لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست نگرانی هایی را با خود به همراه خواهد داشت. معمولا این نوع لکه ها در پوست های با زمینه روشن بیشتر خودنمایی می کنند.

متخصصان پوست علل متنوعی برای ایجاد این نوع لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست مطرح کرده اند که از مهم ترین آنها می توان به سن بالا ، تابش مستقیم نور خورشید ، بیماری های مربوط به سیستم تصفیه خون بدن ( کبد و . . . ) و سایر علل اشاره نمود. هریک از این علل درمان های عمومی و خاصی را نیاز دارند که در این مطلب درمان های عمومی برای رفع آنها مدنظر ما قرار دارد.

یکی از روش های پیشگیری و درمان لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست بدن استفاده از کرم های جلوگیری کننده از تابش مستقیم اشعه آفتاب به پوست می باشد. معمولا این نوع از کرم ها با درصد محافظت بالا برای جلوگیری از اثرات مضر مناسب خواهند بود. در داروخانه ها با یک پرسش ساده لیستی از داروها ، کرم ها و لوسیون ها در اختیار شما قرار داده می شود که بهترین آنها مواد با خاصیت از بین برنده ی لک می باشد.

با افزایش سن هیچ گاه مصرف غذاهای مفید را از یاد نبرید ، زیرا این نوع غذاها تنها راه پیشگیری از انواع بیماری ها می باشند. معمولا غذاهایی که فیبر بالا و همچنین دارای ویتامین های متنوع هستند ، بهترین گزینه برای کلاژن سازی و شفافیت پوست بدن شما به شمار می روند. پوست آینه ای از سلامت بدن شما می باشد ، در حفظ و نگهداری سلامت آن کوشا باشید.