علل بواسیر در زنان گرداوری شد

علل بواسیر در زنان

 

بواسیر یا بیماری هموروئید بیماری است که قسمتی از انتهای روده به دلیل فشار زیاد در فواصل زمانی گوناگون بیرون زدگی پیدا خواهد کرد. این بیرون زدگی معمولا با درد بسیار زیاد در زمان نشستن و حتی خونریزی های پی در پی همراه خواهد بود. در زنان نسبت به مردان به مراتب شایع تر می باشد و همین امر موجب خواهد شد تا توجه بیشتری به علل پیدایش و از بین بردن بیماری بواسیر صورت پذیرد.

بواسیر یا هموروئید در زنان تنها با یک راه حل ساده قابل پیشگیری خواهد بود ، این راه حل دفع سریع در زمان احساس برای اجابت مزاج ، مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی و همچنین نوشیدن مقدار زیادی از آب در طول روز خواهد بود. در صورتی که فرد برای مدت زیادی در یک وضعیت بدنی قرار داشته باشد ، همچنین در صورتی که فرد از مایعات و غذاهای فیبر دار استفاده نکند و به جای آن از غذاهای چرچرب و فست فودی بهره ببرد ، ابتلا به بیماری بواسیر افزایش خواهد یافت.

انجام ورزش های روزانه و به صورت مرتب می تواند در حرکت دادن روده ها نقش بسیار مهمی را ایفا نماید. علاوه بر آن فرد در زمان بارداری پیش از وقوع اولین نشانه های بواسیر باید موضوع را با پزشک خود مطرح کند تا پزشک بتواند در اسرع وقت با مشاوره تغذیه ای برای درمان آن اقدام نماید. اغلب زنان در طی دوران بارداری خود به بیماری هموروئید یا بواسیر دچار می شوند ، این بیماری می تواند برای سال های زیادی باقی بماند و با هر بار دفع دردناک و زیاد ، محل مورد نظر دوباره زخم شود.

خوشبختانه یک سری از داروها و پمادهای گیاهی تسکین دهنده در بازار موجود است که البته باید با نظر پزشک از آن بهره گرفته شود. این نوع از پمادهای گیاهی نه تنها درد را تسکین می دهند بلکه خونریزی و التهاب در محل را کاهش خواهند داد.