طرز تهیه جوجه کباب از نوع زعفرانی گرداوری شد

طرز تهیه جوجه کباب از نوع زعفرانی

 

جوجه کباب در کنار کباب کوبیده یکی از رایج ترین انواع کباب است که ما در مهمانی ها و حتی در رستوران ها نیز به سفارش آنها می پردازیم. اما آیا این نوع جوجه کباب ها و کباب های لذیذ را نمی توان با هزینه ای کمتر در داخل منزل طبخ نمود؟ قطعا چنین راه حلی برای کاهش هزینه ها وجود دارد. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با طرزتهیه جوجه کباب زعفرانی بیشتر شنا کنیم.

برای پختن یک جوجه کباب زعفرانی خوشمزه تقریبا یک کیلوگرم از مرغ نیاز است . شما می توانید تمامی تکه های مرغ را از سینه یا از ران نیز تهیه نمایید. بهتر است که تکه های جدا شده بدون استخوان باشند تا با یک حرارت ملایم به یک اندازه پخته شوند. بارها اتفاق می افتد که به دلیل مخلوط کردن استخوان ها با گوشت های فیله ای ، اندکی نپختگی و قرمز بودن گوشت با چشم دیده می شود. برای گرفته شدن بوی نامطبوع مرغ در جوجه کباب زعفرانی بهتر است تا شما تکه های مرغ را در داخل مخلوطی از سیر و آویشن و آب لیمو قرار دهید.

برای تکمیل مواد اولیه شما می توانید علاوه بر مواد ذکر شده از مخلوط ماست ( ماست از نوع چکیده) به همراه روغن زیتون نیز بهره ببرید. به مواد مورد نظر در داخل یک ظرف پس از مخلوط شدن با فیله های مرغ زعفران دم کرده اضافه نمایید. حالا نوبت به اضافه کردن فلفل و همچنین نمک می باشد. نمک را به اندازه در داخل مخلوط بریزید. حدود دو قاشق چای خوری کافی است.

برای طعم دار شدن جوجه کباب زعفرانی باید دقت داشته باشید که این نوع از مواد بهتر است از شب قبل در داخل مرغ ها قرار گیرند. در غیر این صورت اگر بخواهید از همان ابتدای روز این کار را انجام دهید قطعا در طعم نهایی اندکی تغییر به وجود خواهد آمد.