راه های غیر دارویی برای افزایش تستوسترون گرداوری شد

راه های غیر دارویی برای افزایش تستوسترون

 

افزایش تستوسترون برای یک مرد از ارزش بالایی برخوردار است ، زیرا مرد می تواند توسط این هورمون به افزایش قوای جنسی خود دست یابد. هرچه میزان هورمون ها در محدوده ی طبیعی قرار گیرد ، قطعا یک مرد یا یک زن با مشکلات کمتری بارداری را تجربه خواهند کرد. در این بین تعداد زیادی از عوامل می تواند منجربه کاهش این هورمون ها بخصوص تستوسترون شود . معمولا راه های پیشگیری بسیار ساده و کم هزینه خواهد بود و به روش های طبیعی نیز معروف می باشند.

مصرف سیگار و همچنین دخانیات و مشروبات الکلی در مردان بیشتر از زنان مشاهده می شود. هرچه میزان مصرف این مواد در بدن افزایش یابد قطعا فرد با کاهش توان جنسی و همچنین کاهش باروری همراه خواهد شد. از راه های مؤثر برای افزایش هورمون تستوسترون در مردان ، اجتناب از مصرف دخانیات ، سیگار و مشروبات الکلی می باشد. هرچه میزان این مواد کاهش یابد قوای جنسی نیز بهتر از قبل خواهد شد و شانس بارداری برای زن و مرد تا درصد زیادی افزایش خواهد یافت.

عامل بعدی برای افزایش تستوسترون در رابطه با کاهش وزن و همچنین کم کردن نمایه توده بدنی می باشد. مردان برای افزایش این هورمون در بدن خود که رابطه مستقیمی با بچه دار شدن دارد ، باید تمام تلاش خود را برای کم کردن وزن انجام دهند. در صورتی که فرد بتواند چربی های نامطلوب در داخل بدن خود را کاهش دهد ، قطعا می تواند از اثرات آن بر روی ترشح هورمون تستوسترون جلوگیری نماید.

مردان به دلیل حضور در محیط کار و فشارهای عصبی متفاوت معمولا استرس های زیادی را متحمل می شوند ، این استرس ها تآثیر نامطلوبی بر روی ترشح هورمون جنسی مردانه دارد ، بنابراین با کنار گذاشتن استرس ها توسط استفاده از روش های طبیعی آرام سازی بدن می تواند شاهد افزایش هورمون مربوطه در بدن شد.