تأثیر رزماری بر روی رشد موها گرداوری شد

تأثیر رزماری بر روی رشد موها

 

مو در ظاهر یک مرد یا زن یکی از مهم ترین عناصر زیبایی به شمار می رود. هر یک از افراد دوست دارند تا موهایی پرپشت ، نرم و زیبا را داشته باشند اما برای برخی از افراد این موضوع تنها به یک آرزو تبدیل می شود. افراد استفاده از شامپوها ، انواع ماسک ها و . . . را به کار می گیرند اما باز هم به نتیجه ی مطلوبی نخواهند رسید. یکی از راه حل های معرفی شده برای زیبایی و رشد بهتر موهای سر استفاده از رزماری می باشد. این گیاه با تأثیر ناشناخته ی خود بر روی افزایش مو به خوبی تأثیرگذار خواهد بود.

رزماری معمولا به صرت یک عصاره در داخل شامپوهای موجود در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. محققان تاکنون دلیل منطقی و ارتباط مستقیمی بین تأثیر رزماری و رشد موهای سر نیافته اند ، اما شواهد حاکی از آن است که رزماری می تواند با تأثیر بر روی افزایش جریان خون و منظم شدن این جریان بخصوص در زیر پوست سر ، تأثیر زیادی بر روی افزایش مو داشته باشد. به همین دلیل مصرف محصولات برگرفته از این عصاره تاکنون با فروش بالایی همراه بوده است.

در صورتی که استفاده از شامپوهای با اسانس های شیمیایی موجود در بازار را مفید نمی دانید می توانید از روغن تهیه شده به صورت دستی نیز بهره ببرید. در ابتدا نیاز به روغن زیتون دارید سپس باید پنج قطره رزماری را با این روغن مخلوط کنید . مخلوط خود را در یک شیشه و در آب در حال جوش قرار دهید . در نهایت یک روغن گرم به دست می آید. شما می توانید تنها برای هفته ای یک بار از این روغن بر روی موهای خود بمالید و به خوبی ماساژ دهید ، اجازه دهید تا سه ربع ساعت این روغن بر روی موهای شما قرار گیرد . پس از آن زمان مناسب برای شستشوی موهای شما فرا رسیده است.