درمان طبیعی سیاه سرفه گرداوری شد

درمان طبیعی سیاه سرفه

 

سیاه سرفه یک بیماری عفونی و مسری می باشد که بر اثر فعالیت باکتری بوردتلا پرتوسیس در افراد پدید خواهد آمد. این بیماری معمولا در بچه های سنین پایین تر از شش سال بسیار زیاد اتفاق می افتد و به همین دلیل باید با پیگیری و درمان سریع از انتقال بیماری به سایر افراد جلوگیری نمود. معمولا بیماری سیاه سرفه با سرفه های قطاری و پشت سرهم موجب آزار کودکان می شود. در برخی از افراد سرفه ها تا حدی شدید می شوند که می توانند با استفراغ هم همراه باشند.

شاید تنها راه پیشگیری از بیماری سیاه سرفه تزریق واکسن های دوران نوزادی تا کودکی باشد ، اما در صورت فراموشی و ابتلا تسریع در روند بیماریابی و انتقال وی به نزد پزشک و درمان با سرعت بهترین گزینه می باشد. البته در برخی از مواقع که فرد از منزل تا یک مرکز درمانی باید فاصله ی زیادی را طی کند استفاده از یک سری درمان های ابتدایی درون منزل و از نوع گیاهی از شدت سرفه ها می کاهد اما تأثیر زیادی در درمان سیاه سرفه نخواهد داشت.

داروی گیاهی که برای کاهش سرفه های قطاری در کودکان مبتلا به سیاه سرفه از آن استفاده می شود ، گیاه زنجبیل خواهد بود. برای مزه دار کردن می توانید از ترکیب زنجبیل به همراه عسل نیز استفاده نمایید. علاوه بر آن استفاده از داروی گیاهی معروف دیگر به نام سیر نیز تا حدودی درد و تعداد سرفه ها را تسکین خواهد داد. شیوه ی درمانی شما برای جلوگیری از سرفه های طولانی مدت بهتر است که به روش نوشیدن مایعات همانند دمنوش باشد و از استفاده ی یک ماده به صورت جامد در چنین شرایطی پرهیز نمایید ، زیرا می تواند موجب خفگی کودک شود.