رازهای نهفته در هفته 12 بارداری گرداوری شد

رازهای نهفته در هفته 12 بارداری

 

هفته 12 بارداری یعنی هفته ای که در پایان آن از استرس حدود نود روزه ی خود رها می شوید و می توانید با خیالی راحت ادامه ی این راه طولانی را بپیمایید. دیگر خبری از استراحت های طولانی مدت و درازکش بودن نیست ، حالا شما می توانید همانند هر زن بارداری به بیرون بروید و با دوستان خود وقت بگذرانید ، اما همیشه احتیاط در راه رفتن و مصرف مواد غذایی را سرلوحه ی کار خود قرار دهید ، زیرا ممکن است در سه ماهه بعدی به بیماری های بدی همانند دیابت یا فشار خون مبتلا شوید.

یکی از علل توجه به ورزش کردن و پیاده روی ملایم و همچنین رژیم غذایی پرپروتئین و فیبر در این دوران کاهش سیر صعودی افزایش وزن خواهد بود. وزن شما در طی بارداری هیچ سؤالی نمی پرسد و شاید هیچ هشداری ندهد ، اما به صورت ناگهانی با افزایش قند خون و فشار خون روبه رو خواهید شد و به شکل غیرعادی ورم خواهید کرد. این علائم بسیار خطرناک می باشد و نیاز به رعایت برخی از اصول یا مصرف داروهایی خاص دارد.

در هفته 12 بارداری جنین معمولا کمی بزرگتر از حد معمول شده و ممکن است که بر حرکت های روده ای شما تأثیر داشته باشد یا بتواند به شیوه ای فعال منجربه افزایش اسید معده شما شود. با افزایش اسید معده یا همان ریفلاکس شما دردی را بر سر دل خود احساس خواهید کرد که رفته رفته با رشد جنین بیشتر خواهد شد. معمولا زنان در ابتدای بارداری خود بسیار زیاد نیاز به دفع ادرار دارند ، دفع ادرار به موقع می تواند برای زن باردار مفید باشد و از فشار بر روی سیستم ادراری و عفونت های ادراری بکاهد.

اما پس از عبور از سه ماهه ابتدایی بارداری و در پایان هفته 12 بارداری این علائم دیگر احساس نمی شود. نه تنها عفونت ادراری بلکه نیاز به دفع مکرر ادرار در شما کاهش خواهد یافت. جنین شما در هفته 12 بارداری تقریبا از پس هر کاری بر می آید ، کم کم به پیشروی به سه ماه دوم بارداری شما احساسی از لگدهای او را در شکم خود دارید که این نشان دهنده ی سلامت جنین شما بوده و خبر خوشی خواهد بود. همیشه به حرکت های جنین خود دقت داشته باشید ، با مصرف غذاهای کمی شیرین و گلوکز دار ممکن است فعالیت جنین شما بیشتر شود. از این روش برای بررسی در سونوگرافی استفاده می شود.

 

مطالب مرتبط:

هفته یازدهم بارداری