زایمان طبیعی در یک نگاه گرداوری شد

زایمان طبیعی در یک نگاه

 

ورود به راهرویی که در ابتدای آن نام زایمان طبیعی حک شده است ، یک ورودی بسیار ترسناک برای هر خانم باردار خواهد بود ، بخصوص اگر خانم باردار در زمان ابتدایی دردها باشد و تا زمان زایمان فاصله ی بسیار طولانی داشته باشد. او به ناچار باید این دردها را در همین اتاق ها به اتمام برساند تا در نهایت با کمک ماما یا پزشک زنان متخصص به سلامت نوزاد خود را با فشار و درد و زور زیاد از رحم به سمت کانال زایمانی هدایت نموده و در نهایت او را به این دنیا هدیه دهد.

مادران باردار باید بدانند که اگر دوست دارند تا زایمان طبیعی را انجام دهند ، این زایمان با نشانه های ابتدایی همراه خواهد بود. این نشانه ها تا زمان زایمان احساس می شود ، اما زایمان در کمترین زمان پس از شروع علائم اولیه نیز رخ نخواهد داد. برخی از زنان حدود چند روز در اتاق مربوط به دردهای قبل از زایمان طبیعی بستری خواهند بود ، این زمان هم برای مادر و هم برای خانواده ی او در زمره ی سخت ترین و پراسترس ترین زمان ها دسته بندی می شود ، زیرا تنها با درد خانم باردار روبه رو هستند. جیغ هایی که هیچ ثمری ندارد. اما نگران نباشید ناگزیر این فاصله ی زمانی هم به اتمام خواهد رسید و با خروج نوزاد از رحم مادر تمامی دردها به فراموشی سپرده خواهد شد.

از علائم اولیه ی زایمان طبیعی که مادر معمولا در خانه به آن پی می برد احساس سبک شدن شکم خواهد بود. شکمی که تا روز قبل با سنگینی زیادی همراه بود و کمردردهای شدیدی را به مادر منتقل می کرد حالا گویی هیچ جنینی در خود ندارد. بله درست است ، جنین شما به سمت کانال زایمانی در حال حرکت می باشد. اما این حرکت به سرعت رخ نمی دهد. پس از آن مادر با ترشحاتی مواجه می شود. این ترشحات به دلیل فشار جنین برای خروج در ناحیه ی رحمی خواهد بود.

پس از آن کیسه ی آب پاره می شود. انقباضات در رحم مادر باردار بیش از پیش شده و در نهایت به دلیل فشار بر روی روده ها برای خروج جنین ممکن است که با اسهال هایی نیز همراه شود. در این زمان مادر آماده ی زایمان طبیعی می شود. اما همه چیز به جنین و زورزدن مادر وابسته خواهد بود و زمان ثبت شده ای برای زایمان طبیعی در نظر گرفته نشده است.

 

مطالب مرتبط:

ناباروری زنان