هفته 14 بارداری گرداوری شد

هفته 14 بارداری

 

در هفته ی 14 بارداری رشد جنین با یک سیر صعودی خوبی ادامه دار خواهد بود. در حدود بیست گرم به وزن هفته ی گذشته و در حدود دو سانتی متر به قد او اضافه خواهد شد. روز به روز و هفته به هفته ای که برای یک جنین سپری می شود ، رشد او را در پی خواهد داشت ، بنابراین باید در تمامی این روزها و این لحظات در پی او باشید و به او توجه داشته باشید. صورت جنین شما تا حد زیادی از حالت غیرعادی که در هفته 13 بارداری مشاهده می کنید متفاوت خواهد بود و رفته رفته به شکل دایره ای و اصلی خود نزدیک خواهد شد.

در صورتی که در هفته گذشته تعیین جنسیت برای جنین شما انجام نشده است ، بار دیگر در هفته 14 بارداری نیز می توانید به سونوگرافیست خود مراجعه نمایید. باز هم با توجه به نحوه ی قرارگیری جنین تعیین جنسیت او انجام خواهد شد ، اما به دلیل گذشت یک هفته قطعا اندام های مربوط به ناحیه ی تناسلی او کمی بیشتر رشد کرده است و تشخیص پسر بودن یا دختر بودن راحت تر خواهد بود.

در سونوگرافی هنوز بدن او از شکل عادی یک انسان برخوردار نیست یعنی پاهای او بسیار کوچکتر از دستان او دیده می شود ، به یاد داشته باشید که شما به تازگی یک سوم ابتدایی بارداری خود را پشت سر گذاشته اید و همچنان بیشتر راه باقی است. رفته رفته اندازه ی دست و پا و سر و بدن به حالت عادی خواهد رسید ، اما این مدت زمان بسیار طولانی تر طی خواهد شد.

موهای کرکی بر روی بدن جنین شما شروع به رشد خواهد کرد. حتی جنین بر روی پوست سر خود نیز رویش مو را تجربه خواهد کرد. اما رویش این مو در صورت او کمی غیرواضح تر خواهد بود. شاید اولین خارش ها را در شکم خود احساس کنید. این دردهای خفیف و ناگهانی نشانه ای از چنگ زدن جنین شما در هفته 14 بارداری خواهد بود.

مادر باردار ممکن است از این هفته به بعد تغییراتی را در چهره ی خود مشاهده نماید. این تغییرات همواره می تواند بر روی گونه های او بیشتر به چشم بیاید. بلکه درست حدس زدید! منظور از تغییرات همان لکه هایی است که در دوران بارداری با آنها مواجه خواهید شد و اغلب به رنگ های قهوه ای یا کمی روشن تر مشاهده می شود.

 

مطالب مرتبط:

هفته سیزدهم بارداری