پرده بکارت حلقوی گرداوری شد

پرده بکارت حلقوی

 

پرده بکارت یک عضو با خاصیت مقاوم کم می باشد که به شکل های مختلف در ابتدای واژن قرار خواهد گرفت و از ابتدای تولد با یک دختر همراه می باشد. این پرده زمانی که دخول انجام می پذیرد پاره خواهد شد و در نتیجه خونریزی کمی اتفاق خواهد افتاد. بر اساس نوع و شکلی که انواع پرده ها با خود به همراه دارند امکان پارگی و خونریزی در برخی از آنها وجود ندارد که این نوع پرده ها را با نام پرده بکارت حلقوی می نامند. بنابراین از نظر کارایی مشابه اما از نظر ظاهری کمی متفاوت هستند.

پرده بکارت حلقوی در ظاهر مشابه حلقه هایی می باشد که دور تا دور یکدیگر گرد آمده اند ، اما از نظر ظاهری ممکن است در برخی از دختر خانم ها هم قابل تشخیص نباشد و تنها پس از رابطه جنسی نوع پرده بکارت قابل تشخیص باشد. بر اساس توضیحات ارائه شده همانطور که ذکر شد پرده ای که پس از رابطه جنسی پاره نشود و همچنین خونریزی نداشته باشد در زمره ی پرده بکارت حلقوی قرار خواهد گرفت. البته در مواردی که هنوز پارگی رخ نداده باشد پزشک با معاینه بالینی این تشخیص را انجام می دهد.

پرده بکارت حلقوی نیز از نظر ظاهری و عملکردی که با خود به همراه دارد معمولا به دو گروه قابل تقسیم می باشد. برخی از پرده بکارت حلقوی ها قابلیت اتساع دارد ، اما در مقابل برخی دیگر از آنها از این قابلیت برخوردار نیستند و به همین دلیل به دو دسته کاملا متفاوت تقسیم می شوند. در زبان انگلیسی برای تشخیص این دو نوع از پرده را تحت عنوان tractile annular hymen و non-tractile annular hymen می دانند.

پرده بکارت حلقوی که از نوع قابل اتساع باشد پرده ای خواهد بود که پس از هر بار رابطه جنسی همانند حالت ابتدایی خود می باشد ، گویی هیچ نوع رابطه جنسی رخ نداده است. زیرا این نوع از پرده خاصیت کشسانی دارد و پس از هربار دخول ، اجزایی که در آن قرار دارند نیز به حالت اولیه باز می گردند. پرده بکارت حلقوی معمولا سوراخی دارد که بسیار بزرگ می باشد ، اما برخلاف سایر پرده های بکارت مقاومت زیادی در برابر هر نوع ضربه ای خواهد داشت.

نکته بسیار جالبی که در رابطه با پرده بکارت حلقوی وجود دارد این موضوع است که این پرده تنها در زمانی که زایمان طبیعی در حال وقوع باشد و نوزادی از کانال زایمانی و از طریق واژن در حال عبور باشد توانایی مقابله نداشته و پاره می شود. اما برخلاف تصور ما در هر بار رابطه جنسی این پرده به دلیل خاصیتی که دارد باز هم به حالت اول خود باز می گردد . در نتیجه اگر فشار در جهت خالف به آن اعمال شود توانایی مقابله نداشته و در آن صورت پاره خواهد شد.

در کشورهای اسلامی همچون ایران وجود پرده بکارت برای دختران بسیار مهم می باشد و این موضوع نشان دهنده پاکدامنی آنها خواهد بود ، بنابراین شاید پاره نشدن و خونریزی ندادن در پرده بکارت حلقوی برای برخی از آقایان شک برانگیز باشد. قبل از ازدواج اطلاع یافتن در رابطه با این نوع مسائل بسیار مهم می باشد بنابراین زوج های جوانی که در شرف ازدواج هستند برای جلوگیری از اینگونه سوء تفاهم ها باید اطلاعاتی را در رابطه با اندام تناسلی و . . . به دست آورند.

اما امروزه در ایران و در کشورهای دیگر در مواردی که به صورت ناگهانی در ضربات غیر عمدی ( همانند تصادفات ، ضربات ورزشی و . . . ) اتفاقاتی برای پرده بکارت رخ می دهد ، امکان ترمیم این پرده وجود دارد. البته ترمیم پرده بکارت از هر نوعی نیازمند مجوز خواهد بود و این مجوز تنها زمانی صادر می شود که غیر عمدی بودن حادثه مشخص شود. برخی از مواقع ترمیم پرده به صورت موقتی انجام می شود و این در مواردی است که زمان کمی تا ازدواج یک فرد باقی است. اما برخی از مواقع هم با بخیه هایی در گوشه های پرده بکارت به صورت دائمی این پرده ترمیم می شود.

متأسفانه تعداد این نوع از عمل ها امروزه در بسیاری از کشورها رو به سوی افزایش می باشد و علت آن افزایش سوء استفاده  و تعارض های جنسی به دخترها می باشد. اما به همان نسبت نیز تعداد سوء استفاده های مالی و تخصصی از این نوع عمل ها در حال افزایش است و تنها آسیب رساندن به بدن نتیجه ی این عمل های بسیار مهم توسط افراد غیر تخصصی می باشد. بنابراین در صورت بروز چنین اتفاقاتی حتما از راه های قانونی و در نزد افراد مجرب مراجعه نمایید تا مشکل خود را برطرف نمایید.

عمل های جراحی که مربوط به پرده بکارت حلقوی یا پرده های دیگر می باشد ، عمل هایی هستند که به دلیل نزدیکی با واژن معمولا با عوارض بسیاری همراه خواهند بود و ممکن است که عفونت های مختلفی پس از عمل رخ دهد. بنابراین مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک که اکثرا از نوع آنتی بیوتیک می باشند یکی از مهم ترین مراقبت های پس از عمل خواهد بود. بی توجهی به آن حتی می تواند منجربه عفونت رحم نیز بشود.

در مواردی که پرده بکارت حلقوی وجود داشته باشد معمولا نتیجه ی عمل به دلیل ساختار خاصی که این از پرده با خود به همراه دارد همانند سایر موارد نیست. بنابراین در ابتدا باید توضیحاتی از نتایج احتمالی عمل و ترمیم توسط پزشک برای بیمار مورد نظر ارائه شود تا پس از درمان زیبایی با اعتراض های پی در پی مواجه نشود.

 

مطالب مرتبط:

پرده بکارت ارتجاعی