4 راهکار برای درمان خانگی کمر درد گرداوری شد

4 راهکار برای درمان خانگی کمر درد

 

زردچوبه

اولین درمان را به زردچوبه اختصاص می دهیم. زردچوبه یکی از بهترین روش های درمان کمردرد در خانه است. این ادویه دارای خواص ضدالتهابی می باشد که در کاهش کمردرد موثر است. توصیه می شود که این ادویه را به صورت خوراکی استفاده کنید چرا که استفاده موضعی از آن سخت بوده و پوست زرد می شود و خیلی سخت رنگ آن از بین می رود.

 

زنجبیل

زنجبیل یک داروی خانگی برای درمان کمردرد به حساب می آید. چرا که این ادویه دارای خواص ضدالتهابی قوی است به همین علت یک درمان خانگی مناسب به حساب می آید. شما باید زنجبیل را به خوبی له کنید تا آب آن گرفته شود. سپس به این آب کمی روغن زیتون اضافه کرده و شروع به ماساژ دادن کمر کنید و آن را یک شب روی پوست خود قرار دهید و صبح پس از بیدار شدن آن را با آب گرم بشویید.

 

سیر

سیر نیز مانند موارد بالا برای درمان کمردرد در خانه مفید است و این گیاه دارای خواص ضد التهابی قوی است. کارشناسان توصیه می کنند که خمیر سیر را روی کمر خود قرار داده و ۳۰ الی ۴۵ دقیقه صبر کنید. همچنین شما می توانید سیر را چند بار در روز روی قسمتی که درد دارد بمالید و سپس با آب گرم بشویید.

 

حمام آب داغ

اگر کمتر از ۲۴ساعت از دردکمر شما می گذرد شما می توانید به کمک یخ درد آن را کاهش دهید و سپس برای اینکه انعطاف پذیری عضلات به حالت اول خود بگردد و التهاب و درد کاهش یدا کند می توانید از آب گرم استفاده کنید. خوابیدن در وان آب داغ به مدت ۲۰ دقیقه یک گزینه ی مناسب است. البته زنان باردار نباید مدت زیادی در این آب بمانند. چرا که بالا بردن دمای بدن بیشتر از ۱۰۰ درجه فارنهایت منجر به نقص هنگام تولد و یا سقط جنین می شود. اگر باردار هستید توصیه می شود که پشت خود را با آب گرم فقط خیس کنید و قبل از هرکاری با پزشک خود مشاوره نمایید.

 

پرشین طب