علل خون در مدفوع کودکان گرداوری شد

علل خون در مدفوع کودکان

 

کودکان بیشتر از بزرگسالان در معرض انواع خطر قرار دارند. معمولا عفونت ها در کمین هستند و می توانند در هر لحظه به بدن راه یابند و با علائم متفاوتی خود را نشان دهند. یکی از علائم مهم که باید هرچه سریع تر نسبت به آن توجه صورت پذیرد ، در رابطه با خون در مدفوع کودکان می باشد. این حالت می تواند با علل مختلفی پدید آید بنابراین توجه به نوع علت آن در درمان سریع بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در سنین مختلف خون در مدفوع کودکان می تواند با دلیل خاصی همراه باشد. به عنوان مثال زمانی که فرزند شما در دوران نوزادی خود به سر می برد و پس از مصرف شیر با لکه هایی از خون در داخل مدفوع او روبه رو می شوید ، علت در حقیقت همان شیر گاو است. سیستم گوارشی کودکان نسبت به پروتئین های موجود در این شیر حساس بوده و با رگه هایی از خود این حساسیت را از طریق مدفوع به شما هشدار می دهد. برای درمان مصرف هرآنچه که از شیر گاو تهیه می شود را محدود کنید.

برخی از کودکان از زمان کودکی خود با درد بسیار شدیدی در هنگام مدفوع کردن روبه رو هستند. این افراد در حقیقت به یبوست مبتلا می باشند. در صورتی که با خون در مدفوع کودک خود روبه رو هستید و از این موضوع نیز اطلاع دارید که او مبتلا به یبوست است ، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. علت خونریزی با برطرف کردن یبوست و نرم تر شدن مدفوع در هنگام خروج نیز برطرف خواهد شد.

اگر کودک شما مبتلا به اسهال خونی می باشد باید توجه داشته باشید که این اسهال خونی تنها با وجود یک عامل عفونی در حال وقوع است و بنابراین باید به جستجوی علت اصلی آن بپردازید. تنها راه حل برای شما آزمایش مدفوع می باشد. علل میکروبی بسیاری وجود دارد که در نهایت با مدفوع خونی مشخص می شوند ، بنابراین برای مشخص شدن عامل میکروبی خاص و درمان آن باید به تشخیص قطعی رسید.

افرادی که از دوران کودکی به بیماری های دستگاه گوارش دچار هستند ، معمولا این بیماری ها را با مدفوع خونی آشکار خواهند کرد. ملتهب شدن دستگاه گوارش می تواند با خونریزی و نشان دادن این خونریزی در مدفوع باشد ، درمان اینگونه بیماری ها کار چندان سختی نیست و تنها با صبر و حوصله و دوری از عجله در درمان نیز بهبود حاصل خواهد شد.