تعریف واژینیسموس گرداوری شد

تعریف واژینیسموس

 

در زمینه ی ارتباط و نزدیکی جنسی در آقایان و خانم ها بیماری های مختلف جسمی و روانی نیز وجود دارد که واژینیسموس از جمله بیماری های روانی در خانم ها به شمار می رود. این بیماری در درصدی از خانم ها وجود دارد و آنها را با مشکلات خانوادگی و روانی بسیاری همراه کرده است. اختلافات زناشویی و ترس از رابطه با همسر در زمره ی بزرگترین مشکلات مربوط به این بیماری در خانم ها می باشد. با پدیده کاشان همراه باشید تا در خصوص این بیماری ، انواع و روش های درمانی آن بیشتر توضیح دهیم.

هر فردی برای آنکه بتواند رابطه ای سالم با جنس مخالف خود برقرار کند به ازدواج و سال ها زندگی با او می پردازد. رابطه ی جنسی و نزدیک تر شدن زن و مرد یکی از روش های پایبند بودن طرفین به زندگی می باشد. مشکل در ارضا در هر دو طرف می تواند در رفتار طرف مقابل تأثیر گذار باشد. خانم هایی که به واژینیسموس مبتلا هستند از هر نوع نزدیکی ترس دارند. به همین دلیل برای برقراری یک رابطه جنسی با مشکل روبه رو هستند. این مشکل در ارتباط با انقباض مربوط به عضلات لگنی می باشد.

زمانی که این عضلات انقباض پیدا کند واژن خود به خود حالتی بسته پیدا می کند که هیچ چیز حتی آلت یک مرد یا انگشت یک دست هم در آن راه پیدا نمی کند. به چنین ترتیبی هیچ رابطه جنسی یا میل برای رابطه جنسی در زن ایجاد نمی شود. حتی در صورت قرار گرفتن دردناک آلت در داخل واژن یک زن به دلیل نبود میل جنسی و ارضاء نشدن فرد مقابل با سردی در رابطه روبه رو می شود. برخی از خانم ها از همان ابتدای ازدواج و برخی دیگر پس از چندین بار رابطه جنسی به واژینیسموس مبتلا می شوند.

امروزه روش های مکانیکی و وسایلی برای باز نگه داشتن واژن خانم ها توسط پزشکان توصیه می شود ، در برخی از موارد نیز شل کردن عضلات مربوط به لگن همانند قرار گرفتن در یک وان آب گرم می تواند راهکاری مناسب برای درمان این بیماری به شمار رود. واژینیسموس یک بیماری روانی و ترس ناشی از آن می باشد که بدون دخیل بودن اراده ی یک زن اتفاق می افتد ، بنابراین نقش مردان در برطرف کردن این مشکل در زنان بسیار پررنگ تر از همیشه خواهد بود و کمک به استفاده از روش های درمانی غیر دارویی یکی از بهترین گزینه ها برای اتمام این ترس به شمار می رود. بازیابی ریشه چنین ترس هایی تنها از سوی یک روانشناس امکان پذیر خواهد بود.