ریحان و بررسی فواید آن بر پوست گرداوری شد

ریحان و بررسی فواید آن بر پوست

 

گیاهان دارویی در ایران به وفور وجود دارد ، اما متأسفانه یکی از مشکلات امروز ما استفاده ی بسیار کم از این گیاهان می باشد. اغلب آن ها به صورت خوراکی در گروه سبزیجات قابل استفاده می باشند که می توانند به نحو خوبی به انتقال خواص نیز بپردازند. یکی از بهترین گیاهان دارویی ریحان می باشد . استفاده از گیاه ریحان با خواص بی نظیری برای پوست همراه می باشد. شما می توانید از ریحان به صورت خام یا به همراه غذا نیز استفاده نمایید.

ریحان طعم و عطری بسیار خوش دارد بنابراین شما می توانید از هر روشی برای استفاده از آن بهره مند شوید ، می توانید به صورت خام ، ضماد ، دمنوش و حتی چای از آن استفاده نمایید. ریحان با مصرف خود شادابی و طراوت را به پوست صورت شما انتقال می دهد و علاوه بر آن این گیاه می تواند التهابات پوستی را از پوست صورت شما محو کند. التهابات معمولا به صورت جوش های قرمز در پوست نمایان می شوند که با برجستگی خود ظاهری نامناسب را برای پوست صورت شما به وجود خواهند آورد.

ریحان را به صورت ضماد و له شده استفاده نمایید و با قرار دادن آن به صورت موضعی پس از چند هفته احساس لطافت را در پوست صورت خود خواهید دید. پوست یکی از مهم ترین و حساس ترین اعضای بدن نسبت به تغییرات محیط اطراف می باشد. وجود هر نوع آلودگی بر روی پوست با تخریب سلول های جوان نیز همراه خواهد بود. ریحان می تواند با خواص خود سلول های مرده پوست را با سلول های جدید جایگزین نماید و به این صورت جوانی پوست را به شما باز گرداند.

علاوه بر آن مصرف ریحان می تواند با خواص دیگری هم همراه باشد. ریحان یکی از سبزیجاتی است که می تواند گاز معده را در داخل روده ها به حباب هایی کوچک نیز تبدیل کند و به چنین ترتیبی نفخ را در بدن شما از بین ببرد. از طرفی مصرف این گیاه همچون یک آنتی بوتیک در بدن تأثیرگذار خواهد بود و باکتری های مضر را از بدن شما دور خواهد کرد.