کرم ضد آفتاب و تأثیر آن بر عقیم شدن مردان گرداوری شد

کرم ضد آفتاب و تأثیر آن بر عقیم شدن مردان

 

به تازگی هشدارهای جدیدی در زمینه ی استفاده از برخی از مواد به گوش می رسد که برخی از آنها صحیح و اما برخی دیگر تنها در حد یک شایعه می باشد. یکی از جدیدترین اخبار در زمینه ی استفاده از کرم های ضد آفتاب و تأثیر نامطلوب آن بر روی مردان اشاره دارد که در نهایت هیچ راه حلی به جز عقیم شدن مردان باقی نخواهد ماند. با بررسی ها محققان به نتایجی در این خصوص دست یافته اند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

محققان بررسی هایی کردن و دو گروه از مردان را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند. متأسفانه در این تحقیق مشخص شد که عده ای از آنها که به میزان زیادی از کرم های ضد آفتاب در طول روز استفاده می کنند با درصد کمی از ناباروری مواجه هستند. ناباروری به معنای از دست دادن کامل توانایی باروری نیست بلکه شانس بارداری و بارور شدن تخمک ها توسط اسپرم کاهش می یابد. بنابراین مواد موجود در کرم های ضد آفتاب می تواند بر روی میزان ترشح هورمون ها در مردان مؤثر باشد.

این ماده بنزوفنون نامیده می شود. قطعا استفاده از کرم های ضد آفتاب در هر فصلی به دلیل جلوگیری از تأثیر مستقیم اشعه ی آفتاب بر روی پوست بدن به هر خانم و آقایی توصیه می شود ، اما مردان از این کرم با احتیاط بیشتری استفاده نمایند. زیرا استفاده از کرم ضد آفتاب برای آنها حکم یک شمشیر دولبه را ایفا خواهد کرد. از طرفی از اشعه ی مضر خورشید و سرطان های وابسته به آن جلوگیری می کند اما از طرفی در میزان باروری یک مرد هم مؤثر خواهد بود. عقیم سازی به معنای از دست رفتن کامل توانایی باروری در آقایان می باشد که خوشبختانه در رابطه با کرم های ضدآفتاب این مشکل با درصد کمتری اتفاق می افتد.

کارهای سخت و با زمان طولانی و قرارگرفتن همزمان در معرض آفتاب برای هر انسانی خطرناک است. بیشتر این کارهای سخت برعهده ی آقایان می باشد ، بنابراین آنها به نوعی باید از کرم های ضد آفتاب بهره ببرند تا دچار آفتاب سوختگی و  تغییر در ظاهر پوست خود نشوند. اما در زمان خرید حتما به ترکیبات موجود در این نوع از کرم ها دقت داشته باشید و انواع بدون بنزوفنون را خریداری نمایید. در صورت امکان پس از خروج از محیط آفتابی،  هرچه سریع تر پوست دست و صورت خود را شست و شو دهید تا از ماده ی مورد نظر پاک شود.